
BK wielrennen - Rune Herregodts is de verrassende kampioen: "Dit was een unieke kans om titel te pakken"

"Ik had vooraf gedacht dat dit BK zou uitmonden in een groepssprint", opende Herregodts na afloop. "Toen de grote groep wegreed, wist ik dat ik mee moest zijn. Ik reed met een tweede groep naar voren, en dan werd het precies een kermiskoers met een pak aanvallen. Ik moest er terug wat inkomen. De knop omdraaien om de koers aan te voelen en voor mijn eigen kans te gaan. Ik had goede benen vandaag en kon doen wat ik wou. Wanneer een nieuwe kopgroep zich vormde, slaagde ik erin naar die mannen te rijden. Daarna splitste het weer, door mijn toedoen, en kwam er die aanval van Jonas Rickaert met Fabio Van Den Bossche. Ik wou nog eens proberen in de laatste kilometers, maar er kwam direct reactie en dus gingen we spurten. Ik schoof op om in het wiel van Rickaert te zitten, zette Van Den Bossche wat vast, en won. Dit was mijn enige kans op Belgisch kampioen te worden en die kans heb ik gegrepen."
Herregodts liet al mooie dingen zien in de Copenhagen Sprint en tijdens de Baloise Belgium Tour. "Ik ben inderdaad wel goed op dreef", knikte hij. "Ook het BK tijdrijden was niet slecht. Ik mocht eens voor mezelf rijden en heb laten zien dat ik toch koersen kan winnen. Ik heb nog niets getekend voor volgend seizoen. Ik ben met een aantal teams aan het onderhandelen. We zien wel wat er komt. Eerst genieten van deze Belgische titel."



