Yellow Tigers - Pauline Martin tekent bij Amerikaanse profcompetitie LOVB

Belgium's Pauline Martin pictured in action during a volleyball match between Belgium's national women's volleyball team, the Yellow Tigers, and the Estonian national women's volleyball team, in match 3/6 of the League Round of the European Golden League women, in Beveren, Friday 24 May 2024. BELGA PHOTO VIRGINIE LEFOUR

De hoofdaanvalster heeft haar handtekening onder een contract gezet bij de competitie die zichzelf voorneemt om "de beste volleybalsters ter wereld" samen te brengen. De speelsters tekenen bij de competitie en worden dan onder tien clubs verdeeld. De editie van 2026, de tweede in haar bestaan, vond plaats van januari tot april en zal voor het komende seizoen uitbreiden van zes naar tien teams (met als toevoegingen LOVB Los Angeles, LOVB Minnesota, LOVB Miami en LOVB San Francisco).


De 23-jarige Naamse is een vaste pion in de aanval van de Yellow Tigers, de Belgische volleyvrouwen. Ze speelde de afgelopen twee seizoenen in Stuttgart in Duitsland, nadat ze eerder voor Vilsbiburg uitkwam, eveneens in de Duitse competitie. Na een passage bij Asterix Beveren verliet ze Charleroi in 2022 om in Milaan in de Italiaanse competitie te gaan spelen. Martin is dit seizoen de op één na beste scorer in de Nations League, achter de Canadese Kiera Van Ryk.

Author
Starsporttv
Redactie
Bijgewerkt op 27 juni 2026
Deel dit artikel
Footer background